כסיף והחרדים: הפיתרונות האמיתיים למצוקת הדיור | שיח פרשנים

מהדורת הבוקר No Comments on כסיף והחרדים: הפיתרונות האמיתיים למצוקת הדיור | שיח פרשנים

צמד הפרשנים יהודה אבידן ויצחק נחשוני ויוזם העיר כסיף, ד"ר משה ליבוביץ שוחחו במהדורת הבוקר על מצוקת הדיור החרדית, הדרת החרדים מקרית גת וקידום העיר כסיף | האזינו

צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהדורת הבוקר שוחחו צמד הפרשנים יהודה אבידן ויצחק נחשוני עם בצלאל קאהן ודוד חכם על מצוקת הדיור החרדית, הדרת החרדים מקרית גת והסללתם ל'כסיף'. בהמשך השיחה הצטרף גם יוזם העיר כסיף, ד"ר משה ליבוביץ.

כזכור, חברי הכנסת החרדים תקפו אמש בחריפות את הודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי הממשלה החליטה לקדם את הקמת העיר חרדית כסיף, ולדחות בכך את הקמת העיר החרדית ליד קרית גת.

ח"כ משה גפני אמר כי "לאורך כל השנים התנגדתי להקמת יישוב חרדי בכסיף. ואכן הנושא נדחה ובמקום זה החליטו על בניית יישוב חרדי בשפיר. עתה, ניצלה הממשלה הנוכחית את העובדה שאנחנו לא בקואליציה – ביטלה את שפיר, וזורקת את הציבור החרדי לכסיף, שאיש לא יילך לשם".

יו״ר ש״ס אריה דרעי אמר "ממשלת ההונאה של בנט ואלקין ממשיכה לאחז את עיני הציבור ולהתעמר בציבור החרדי, שכל חטאו שהוא עומד על עקרונותיו ולא מצטרף לממשלת השמד הזו".

ח״כ יעקב ליצמן אמר כי "ביטול הקמת קרית גת מערב לציבור החרדי, בידי אלקין ושקד, הינה שערורייה בכל קנה מידה. זוהי גזילת כבשת הרש באופן בוטה וחמור".

בפאנל הטלפוני במהדורת הבוקר, פתח הפרשן יהודה אבידן: "אפשר להכיר בכל מקום בארץ כעיר חרדית – אבל בסופו של יום מה שישפיע זה המחירים, הסביבה, התעסוקה והנגישות. הציבור החרדי צריך להיות מונגש רק דרך התחבורה הציבורית ואנחנו רואים איזה גזירות יש על התחבורה הציבורית – במיוחד איפה שהחרדים. אז במקום לעודד את זה מטילים גזירות, אבל מצד שני שולחים אותנו למקומות שצריך תחבורה נגישה".

יצחק נחשוני הגיב: "זה יהתפך עליהם. אם זה יביא לכך שהציבור החרדי יכנס יותר לערים המעורבות – והיה זה שכרנו. סוף סוף נחיה ביחד. זה משפיע על האוכלוסייה איפה שזה קורה. זה קרה למשל בעפולה – וזה מצליח".

אבידן: "באשדוד בונים 32 אלף יחידות דיור שנבנות במגדלים, והציבור החרדי לא יוכל להנות מזה; הדר גנים היא לא דוגמא כי זה היה כבר מעורב ואת הקומות התחתונות לקחו החרדים".

דוד חכם: "אף אחד שמחתן היום בן או בת לא רוצה שהזוג הצעיר יבנה את ביתו בשכונה חילונית, זה לא קורה. פתח תקווה זה משהו אחר – היא לובשת צביון חרדי".

בצלאל קאהן: "זה לא מה שמעכב אנשים, הסיפור הוא המרחקים".

נחשוני: "עפולה ורחובות יכולות להיות פתח תקווה. נתניהו היא כבר פתח תקווה".

בהמשך השיחה הצטרף גם יוזם העיר כסיף, ד"ר משה ליבוביץ

האזינו



0 תגובות